Eurol Marathol 10W-40

W pełni syntetyczny – Długi okres między wymianą – EURO 3, 4 i 5 – LOW SAPS

ACEA E4/E6/E7

Eurol® Marathol 10W-40 jest w pełni syntetycznym olejem do pojazdów użytkowych na bazie tak zwanej technologii ‘low SAPS’. Oznacza to, że stężenia siarki, fosforu i popiołu siarczanowego ulegają znacznej redukcji celem ochrony układów oczyszczania spalin. Szczególnie marki Mercedes (228,51) i MAN (M3477) wyznaczyły specjalne standardy dla tego oleju, by sprostał on regulacjom dot. emisji gazów Euro-4 i Euro-5, w tym stężenia siarki, fosforu i popiołu siarczanowego. Z tego właśnie powodu ACEA utworzyła specyfikację E6 pod koniec roku 2004.

Eurol® Marathol 10W-40 cechuje się właściwościami oszczędzającymi paliwo, a dzięki technologii specjalnych dodatków, zarówno olej, jak i silnik są utrzymywane w niespotykanej czystości. W silnikach Euro-4 i Euro-5, redukcji ulega emisja szkodliwych gazów.

Eurol® Marathol 10W-40 nadaje się do wykorzystania przy długich odstępach między wymianą, w zależności również od przyzwolenia producenta silnika, warunków pracy i metod filtracji, co obniża koszty konserwacji.

Eurol® Marathol 10W-40 można zastosować także w starszych ciężarówkach z silnikami Euro-3, w których wymagane są specyfikacje ACEA E4, Mercedes 228,5 i MAN 3277, jak również Renault RXD i DAF HP-2.

 

Klasa jakości / Aprobaty

API SL/CF

ACEA: A3/B4 (08)

VW 500.00/505.00

MB 229.1 (10W-40 approved)

Porsche GL

BMW Special Oil

 

Właściwości

10W-40 15W-50
Gęstość 20°C Kg/L 0.869 0.874
Lepkość 100°C cSt 14.7 18.0
Lepkość 40°C cSt 99.6 137.3
Lepkość -25/-20°C cP <7000 <7000
Indeks lepkości 153 146
Temperatura zapłonu COC °C 220 227
Temperatura krzepnięcia °C -39 -33
Popiół siarczanowy Wt% 1.00 1.00

Dostępny w opakowaniach

E100119 - 5L
E100119 - 60L
E100119 - 210L